Girls Trip to Paris #2

We begonnen onze tweede dag in Parijs met een petit dejeuner bij één van de restaurants om de hoek van ons hotel. Typisch Frans met een pain au chocolate, een stuk baguette met jam, thee (of koffie) en verse jus d'orange.
Was het de dag hiervoor nog 20 graden, vandaag was het 13 met een gure wind. Dat was even schakelen. We besloten eerst over een markt te lopen die we vanuit onze ontbijtplek hadden gespot. Echt leuk om de Fransen hier hun inkopen te zien doen en er lag zoooo veel lekker eten!
Er was ook een kraam waar ze baretten verkochten. Dat leek ons een leuk souvenir. Ik had eerst deze camel-kleur op, maar koos uiteindelijk voor een donkergroene.
We hadden gelezen over een overdekte markt waar ze vintage kleding zouden verkopen dus daar gingen we naartoe. Dit was een behoorlijk stuk met de metro, maar omdat het weer toch niet zo goed was besloten we het maar te doen.
Vlak bij de overdekte markt was een parkje en daar brak ineens de zon door. Heerlijk!!
Er stonden bloesembomen in het park en we konden het niet laten om even wat foto's te maken met onze nieuwe baretten ;)
Toen we eenmaal aankwamen bij de overdekte markt stond ons een teleurstelling te wachten. Dit weekend was er namelijk in plaats van de markt een wedstrijd voor studenten van de kunstacademie en je mocht alleen op uitnodiging naar binnen.... Mega balen want we hadden een heel eind gereisd voor niks. Uiteindelijk zijn we maar door de straatjes gaan wandelen. Dat vind ik zelf ook altijd leuk om te doen, maar het was niet waar we voor kwamen en met de afwisselende regenbuien ook niet heel relaxt.
Dan zit er maar één ding op: eten! haha! Het was immers al zo goed als lunchtijd dus we streken neer in een restaurantje aan de Seine. Daar hebben we Croque Madam gegeten en rosé gedronken. Toen het zonnetje daar door het glas scheen en we lekker zaten te eten was alles al snel weer goed :)

Maar we wilden deze dag niet zomaar voorbij laten gaan en dus gingen we over op plan B. Namelijk het bezoeken van La Galerie de Dior. Dit museum hadden we al op ons lijstje staan, maar als het nou heel mooi weer zou zijn dan wilden we liever geen binnen activiteiten doen. We hadden dus vooraf geen kaartjes gekocht, maar ik had online gelezen dat je ook zonder kaartje in de rij kon staan voor toegang.
Tussen de buien door vervolgden we onze weg naar het museum. Dit plein met typisch Parijse architectuur vroeg om een foto :)
Aangekomen bij La Galerie de Dior stond er al een rij van mensen zonder ticket voor een tijdslot. Een werknemer vertelde ons dat het ongeveer 1 tot 1,5 uur zou duren voordat we naar binnen mochten. We hebben even getwijfeld maar zijn toch in de rij gaan staan. Ik denk dat we geluk hadden dat er steeds harde regenbuien vielen want daardoor stapten er soms mensen uit de rij. Uiteindelijk mochten we na een uur wachten naar binnen, en het was het helemaal waard!
Bij binnenkomst werden we begroet door een wand vol met miniatuur Dior kleding en accessoires. De kleuren liepen allemaal mooi in elkaar over. De wand was zo groot dat het niet goed op de foto zou passen dus heb ik maar een klein deel gepakt.
De tentoonstelling toont zowel originele ontwerpen van Christian Dior als van zijn opvolgers. Boven de 'New Look', een revolutionaire outfit.
Bovenstaande zaal vond ik het mooiste van allemaal. De jurken, maar ook het decor, waren zo geweldig! Het decor veranderde namelijk continue van kleur en voorstelling; dan weer was er gouden regen, dan weer helderblauwe lucht met wolken. We hebben hier zeker 10 minuten gezeten en alleen maar gekeken.
Ik ben blij dat we een uur in de regen hebben gewacht want deze tentoonstelling heeft echt de dag gered haha. De mislukte markt waren we helemaal vergeten :P
Na de tentoonstelling zijn we snel naar het hotel gegaan om ons om te kleden. Het restaurant waar we deze avond hadden gereserveerd lag namelijk een behoorlijk eind van ons hotel. De buurt was een beetje apart haha, maar het restaurant zelf heel leuk. Bouche is een shared dining restaurant met hapjes die ik nog niet eerder op een kaart heb gezien. Het menu was dan ook alleen in het Frans dus we hebben ons ook een beetje laten verrassen. Ik weet niet meer precies wat we hadden gegeten, maar was mega lekker en een gezellig klein restaurantje :)
Na het eten wilden we naar een Speakeasy Bar. Je hebt in Parijs meerdere bars die op een geheime plek zitten. Je moet dus echt zoeken om ze te vinden. Soms zitten ze achter in een pizzatent, of kom je er via een kleine zij-ingang. The 1905 was in dit geval makkelijk te vinden omdat de deur was opengezet om te luchten haha.
We hebben allebei een cocktail besteld en nog even gekletst, maar we waren ook behoorlijk moe van de dag dus na een uurtje zijn we lekker teruggegaan naar het hotel.

Girls trip to Paris#1

Op 22 maart vertrokken Lot en ik om 7:15 met de Thalys vanaf Amsterdam Centraal naar Paris Nord. In december hadden we deze tickets al geboekt en nu was het eindelijk zover: de Girls Trip To Paris! Ondanks dat we zo vroeg ons bed uit moesten waren we vol enthousiasme. Na een treinreis van 3,5 uur en een metrorit van 30 minuten kwamen we aan bij ons hotel. Daar hebben we onze koffers achtergelaten en toen zijn we direct naar buiten gegaan. Deze dag was namelijk het mooiste qua weer; volop zon en 19 graden! Hoe heerlijk!
Het eerste terrasje dat we tegenkwamen zijn we gaan zitten en hebben direct een glas champagne besteld om te proosten op de start van deze city trip.
Ik houuuu van de architectuur in Parijs <3 Zo romantisch
Vanuit het terras zijn we gaan wandelen richting Jardin de Luxemburg. Ik was hier nog niet eerder geweest maar het was echt een leuk park. Het paleis lag er mooi bij met de blauwe lucht op de achtergrond.
De vierkante bomen moesten ook even op de foto ;)
Overal in het park staan stoelen en bankjes waar mensen zitten te lezen, kletsen of gewoon chillen. Omdat het zo lekker was in de zon hebben wij er ook een tijdje gezeten. Even bijkomen van het haasten in de ochtend om de trein te halen. De zon was zo lekker, we kwamen helemaal tot rust.
Na nog een wandeling door de wijk van ons hotel konden we inchecken en ons ook meteen omkleden voor de avond.
Na het omkleden gingen we snel weer naar buiten om nog even van de namiddagzon te genieten en cocktails te drinken op een terras.
Dat ging niet zonder slag of stoot, want natuurlijk was ik te enthousiast met het oppakken van mijn glas en vloog de helft van de cocktail over mijn broek haha. (waarom schenken ze die glazen altijd tot de rand vol??)
Cheers! Santé!
Om half 6 hadden we kaartjes voor het uitzicht vanaf de Montparnasse Toren. Op de bovenste verdieping zit een dakterras en daar heb je 360 garden uitzicht over Parijs. We hadden gehoopt de zonsondergang te kunnen zien, maar daar waren we nog wat te vroeg voor. Alsnog is het uitzicht natuurlijk mooi :)
Paris, Je T'aime!
Een foto vlak voordat we naar het restaurant gingen, rond half 7. Een beetje meer oranje lucht maar het werd ook bewolkt dus wellicht goed dat we niet later zijn gegaan.
De eerste avond hadden we gereserveerd bij La Fontaine de Mars. Met op het menu authentiek Frans eten, en tafeltjes met rood-wit geblokt design. Een perfecte manier om in de Parijse sfeer te komen.
We kozen voor een stoofgerecht en uiteraard Steak Frites. Vooraf kregen we brood met wat gedroogde worst en boter. Wat mij opviel in Parijs en wat ik echt top vind, is dat je overal sowieso een karaf met water op tafel krijgt, en vaak ook nog iets van olijfjes of een broodje. In Nederland moet ik soms smeken om een glaasje water en hier is het gewoon een gegeven. Daar kunnen wij nog wat van leren in de Nederlandse horeca :P
Na de hoofdgerecht (wat erg lekker was trouwens) zaten we eigenlijk al vol, maar toen de ober begon over een kaasplankje konden we geen nee zeggen haha!

Na het diner waren we allebei zo moe van de lange dag dat we direct naar het hotel terug zijn gegaan. Daar zijn we op tijd ons bedje in gedoken om de volgende dag weer uitgerust op pad te kunnen :)

Duin- en boswandeling in Schoorl

Vorig weekend hebben we doorgebracht in een huisje in Schoorl. Samen met Ineke, Ton, Jeffrey en Krisztina hebben we hier van vrijdagavond tot maandagochtend verbleven. Het was een heel relaxt weekend! We hebben gewandeld, spelletjes gedaan, Formule1 gekeken, in de sauna gezeten en gelezen. Op zaterdag was het weer zo goed, dat we besloten om een wandeling door de duinen en het bos van Schoorl te maken.
Maar eerst nog even koffie en een stuk taart :)
Nori was helemaal blij dat ze vrij rond mocht lopen in het bos.
Het was zo helder blauw! Echt genieten en mooi voor de foto's, want ik had natuurlijk mijn digitale cameraatje meegenomen.
Per toeval kwamen we via een zijweggetje in een soort duin oase. Daar hebben we een tijdje in het zand gezeten en genoten van de warme zon.
Op het einde van de tocht kwamen we bij dit uitzichtpunt. Een mooie afsluiter van de wandeling. We hebben ook echt goed gekozen om zaterdag te gaan wandelen, want zondag was het de hele dag bewolkt en koud. Nu voelde het als de eerste dag van de lente, zo lekker was het. Genieten!